
Pelo aspecto deste tópico, até parece que somos os unicos users aqui que tem um android

Alec Shobin, Marketing & PR Manager for the development team behind the popular game Fieldrunners, shared the team's experience with the promotion with us, explaining just how well sales went:
"I can't really share numbers, but suffice it to say, it went better than expected. With a game that normally sells for $2.99 marked down to ten cents, our game's downloads needed to be 30 times what they normally are to justify the discount on our end. Our downloads during the sale were about 70x our normal, full-priced download rate. Simply astonishing."
Num caso, tivemos um aumento de 70 vezes o normal, o que compensou a promoção. No outro, temos uma aplicação a ter o dobro das vendas em dois dias de promoção (o Paper Camera foi uma das repetidas) do que tinha tido desde o seu lançamento há cerca de 4 meses atrás. Com resultados destes, parece-me óbvio que existe um enorme potencial para mais promoções do género. Abre também um novo "mercado" para as aplicações... até agora tinhamos aplicações pagas e aplicações gratuitas com publicidade, depois desta promoção não me espantaria se fosse alterado o valor mínimo de venda das aplicações para criar um conjunto de aplicações de baixo custo.As you can see, overall downloads jumped from below 200k to just under 600k as the app was featured in Google's promotion twice in one week. One of the developers behind Paper Camera also informed us that sales rates jumped nearly one thousand-fold - a stunning increase, especially compared to Fieldrunners' already immense success. Further, with revenue for each download pegged at about $0.07, one day of the promotion earned Paper Camera about $14,000 – 10 times the normal daily income.